Friday, June 5, 2009

Tahniah....

Lebih kurang pukul 5 petang td ( 5 Jun 2009 ) aku menerima panggilan dari kawan lama yang juga bekas ckgu di SMK Seri Rompin iaitu Zamri ( dalam gambar kt atas yg dok sebelah kanan ustaz yg pakai songkok tu ) yg skrng mengajar di negeri kelahirannya Kelantan.Zamri membuat panggilan dari KBMC ( Kota Bahru Medical Center ),lepas menjawab panggilan aku terus bertanya kpd zamri " isteri bersalin dh ke??"....Zamri menjawab " belum lg,tp saya ada satu soalan nk tanya dan mintak pendapat Tini "..dalam hati aku masalah apa plak ngan Zamri ni??? Napa perlu tanya aku?????
Aku pun bertanya " ha nak tanya apa???"....Zamri berkata " isteri saya dh kuar air ketuban tapi tak sakit,saya pun bawa la ke KBMC ni,doc dah masuk 3 kali ubat dh tapi tak juga sakit dan tak terbuka gak jalannya..jadi doc memberitahu kalu sampai 4 kali masuk ubat tak juga bersalin pembedahan perlu dibuat segera takut baby lemas,saudara saya suruh bawa isteri ke hospital besar Kota Bahru...pendapat tini mcm mana????"...
ooooo itu masalahnya...saya pun menjawab " tak yah pedulikan orang lain,yg penting skrng ni keselamatn isteri dan baby zamri...duit boleh cari "....Zamri pun berkata " betul gak tu..okey la tini "..perbualan kami berakhir di sini....
lebih kurang pukul 8 malam aku menerima sms dari Zamri yang berbunyi
" alhamdulillah..syukur dapat anak perempuan.Operate pukul 7.05 ptg di KBMC.2.9 kg "...
emmm lega la dah selamat sume...Tahniah untuk Zamri dan isteri.....

2 comments:

  1. a'ah betul..
    janji nyawa org tersayang yang penting...

    ReplyDelete
  2. salam,

    terima kasih sudi bertandang IbnRajab Online..

    wassalam

    ReplyDelete